“Nikada digitalizacija nije ovako brzo rasla, a nikada neće rasti sporije nego sada.”
Danas, 12. Veljače 2018. u atriju Nacionalne i sveučilišne knjižnice održana je konferencija pod pokroviteljstvom Hrvatske udruge poslodavaca o utjecaju digitalizacije na poslovanje malog i srednjeg poduzetništva.
Glavni cilj bio je ukazati na promjene koje donosi digitalna tehnologija te se osvrnuti na stanje razvijenosti digitalne ekonomije u Hrvatskoj, kao i ukazati na prilike i prijetnje koje hrvatskim poduzetnicima donosi digitalizacija kroz primjere iz prakse, a posebno u segmentu malog i srednjeg poduzetništva. Na samom početku konferencije potpredsjednica vlade te ministrica gospodarstva, malog i srednjeg poduzetništva i obrta održala je uvodni govor u kojem je posebno naglasila koliko je digitalizacija poslovanja važna za porast BDP-a te razvoj hrvatskog gospodarstva u cjelini. Na početku je napomenula kako je nedavno na jednoj konferenciji kanadski premijer objasnio važnost digitalizacije rečenicom: Nikada digitalizacija nije ovako brzo rasla, a nikada neće rasti sporije nego sada.
Mnogi stručni predavači pokazali su razne primjere digitalne transformacije u Hrvatskoj. Od aplikacije za rezervaciju privatnih parkirališta do online savjeta psihologa. Zapravo ne postoji područje na koje digitalizacija neće utjecati. Sve ovisi o želji i volji poslodavaca.
Koliko je digitalizacija poslovanja važna za razvoj hrvatskog gospodarstva pokazala je Maruška Vizek, ravnateljica Ekonomskog instituta. Hrvatska tako zaostaje u odnosu na druge europske zemlje po korištenju društvenih mreža, web stranica, dok je ispred europskih zemalja u korištenju online prodaje. Naglasila je kako će BDP značajno porasti ako se digitalizacija ubrza ta 10 % svake godine. Rezultati digitalne (r)evolucije utjecao bi na čak 11 % veći BDP po stanovniku, 4,7 mlrd EUR veći BDP godišnje , 200 milijuna EUR novog izvoza, unaprjeđivanje konkurentske pozicije, 120 000 novih radnih mjesta godišnje, usporavanje pada trenda nezaposlenosti te čak 40 000 novih radnih mjesta za visokoobrazovane.
Digitalno poslovanje uključuje iskustva i očekivanja klijenata, operativnu učinkovitost, novi poslovni model te novi ekosustav. Vjerujemo da ideja za digitalizaciju poslovanja malog i srednjeg poduzetništva zasigurno neće nedostajati.