Često je mišljenje kako marketing može voditi ili raditi bilo tko - jer je jednostavan i konačan cilj je potaknuti ljude da kupe uslugu ili proizvod.
Marketing je jednostavan u teoriji...ali to ne znači da je tako i u stvarnosti. Usporedimo marketing s motorom auta - jer kao i kod motora auta i u marketingu se mnoga toga se događa ispod haube. Ako većina nas niti ne razmišlja o tome da će se pozabaviti motorom auta onda je besmisleno smatrati kako možemo biti uspješni u marketingu bez da imamo određeno znanje.
Prije nego krenete popravljati, prvo morate znati što popraviti. Donosimo neke od najčešćih grešaka u digitalnom marketingu, koje sigurno i Vi radite.
1. Društvene mreže - “Može, želim imati sve”!
Ako otvorite profile na svim popularnim i nepopularnim društvenim mrežama - radite grešku.
Ne morate biti svuda, to nije pravilo. Primjerice na Instagramu (na primjeru RH) većina je korisnika stara od 18 do 40 godina - istina je da brojka korisnika raste iz dana u dan i sada je veća od 390 tisuća. Facebook u RH koristi više od 1,9 milijuna ljudi. Twitter se širi rapidno brzo, a zadnje statistike su iz 2013. pa smatramo da ih nema smisla navoditi, no većina profila su i dalje poslovni korisnici.
Dakle, prije prezentacije na društvenim mrežama obavezno je znati: koje mreže koristi vaša ciljana publika? Kakvu strategiju za oglašavanje imate? Kako ćete se prezentirati?
2. Dok oglašavate svoj brend stalno se Googlate
Krenuli ste s AdWords kampanjom i na dan kada bi oglasi trebali osvanuti, vi ne možete dočekati da se googlate...unatoč tome što su vas iz agencije sigurno uputili da to ne radite. To ne smijete raditi jer kvarite statistiku (Ukoliko vam Google više puta pokaže oglas vašeg brenda, a vi ne kliknete, Google pretpostavlja da je oglas loš i pokazat će vam neki drugi; vjerojatno oglas vaše konkurencije), poskupljujete cijenu oglašavanja, ali i paničarite bez veze.
3. Nemate definiran plan
Ovo je realno česta početnička greška jer mnogo puta dajemo nekome da radi marketing umjesto nas. Za početak to nije dobro pogotovo ako ste škrti na informacijama o konkretnim planovima, idejama i zamislima.
Morate odgovoriti na pitanje: “Po čemu je moja tvrtka posebnija od neke druge?” jer s tim motivom u glavi lakše je postaviti i marketinške ciljeve. Dakle, za početak nemojte povjeravati vođenje marketinga nekome kome ne možete prenijeti što želite - jednostavno morate kliknuti s agencijom i osobom koja će to raditi za vas u budućnosti.
4. Nikada niste testirali ključne riječi
Ako u svoj content kalendar svakodnevno dodajete kvačice, svaka čast idete u pravom smjeru. Bez istraživanja ključnih riječi,
kako ćete znati što ljudi googlaju? Možete nagađati, ali teško.
Kliknite ovdje i odaberite jedan od ponuđenih alata.
5. Ignorirate konkurenciju
Normalno je da se dobrim marketingom nadate izdvajanju iz gomile, ali mnogo toga možete naučiti i od konkurencije.
Ne morate iz uhoditi, ali možete saznati na kakvoj su poziciji na Googleu, koje ključne riječi koriste i kako koriste i pišu sadržaj po društvenim mrežama.
6. Bojite se promjena
Vremena se mijenjaju, s njima naravno i trendovi.
Ako je Vaš marketing isti kao i prije 5 godina, to bi mogao biti problem. Nemojte se bojati prigrliti nove ideje i implementirati ih i u poslovanje. Kliknite ovdje i pročitajte 101 novu ideju za vlasnike manjih i srednjih tvrtki.
Ako i Vi radite ove marketinške greške, javite se našim marketing specijalistima i zatražite besplatno savjetovanje.