Svaki poduzetnik vječito se pita
“Koliko je potrebno uložiti u marketing?” naravno odmah se nameće i pitanje “Je li mi se uloženo vratilo?” Za dati odgovore na ova pitanja polazna točka je teza kako nije neobično da je ljudski mozak pristran, a toga nismo niti svjesni. Naime neke osnovne kognitivne pristranosti nas često sprječavaju da racionalno razmišljamo.
PRIMJER:
Ako Vi svakodnevno slušate Otvoreni radio i trebate plasirati reklamu silom želite da to bude na Otvorenom iako ga vaša ciljana publika ne sluša - to je primjer kognitivne pristranosti i u marketingu su ovakve greške jako česte.
A ima ih još i svakodnevno nam se događaju, odabrali smo dvije.
Ovaj propust u razmišljanju bazira se na tome da dajemo veliku pažnju prethodnim događajima jer vjerujemo kako će oni utjecati na buduće ishode. Klasičan primjer je bacanja novčića. Ako dobijemo pismo 5 puta za redom odmah smo skloni predviđanju kako će iduće bacanje isto biti pismo. No vjerojatnost je i dalje 50/50. Misao kako će sreća doći kad-tad je logička pogreška jer bez plana i strategije ništa ne dolazi samo od sebe.
U marketingu: Ako Vam se prije 5 godina isplatilo ulagati u letke i s godinama je ono što se vraća ulaganjem u letke manje - nije li možda vrijeme za promjenu strategije?
-
Zanemarivanje vjerojatnosti
Rijetki imaju problem i strah od vožnje automobilom, no vožnja avionom je druga priča i već izaziva fobije kod mnogih. Često smatramo kako je veća vjerojatnost da se nešto loše dogodi prilikom vožnje u avionu nego u automobilu. Statistički, imamo 1 u 84 šanse da se nešto loše dogodi u automobilskoj nesreći, u usporedbi s 1 u 5 000 šansom da se isto desi u zrakoplovnoj.
U marketingu: Zanemarivanjem vjerojatnosti je naša nemogućnost da prikladno dokučimo ispravan osjećaj za opasnost i rizik što nas često dovodi do prenaglašavanja rizika relativno bezopasnih aktivnosti, a podcjenjivanja onih opasnijih.
Prije velikih projekata lansiranja novih proizvoda i usluga MORATE odgovoriti na nekoliko pitanja:
-
Kome ovo želimo predstaviti?
-
Kojim medijem da to predstavim?
-
Kako predstaviti - tekstom, videom, letkom, radionicom…?
Većina će poći od sebe i naći način koji se njima čini najboljim - KRIVO. Odgovorite na prvo pitanje jer to je Vaša ciljana publika i prema tome se trebate ravnati prilikom kreiranja plana.
Koliko uložiti u marketing?
Možemo započeti s jednim klasičnim pitanjem koje se postavlja prije nego bilo koja agencija preuzme baratanje vašim marketingom.
Koliko biste uložili u marketing da prodajete paket čarapa u vrijednosti $20?
Za odgovor na ovakva pitanja koristi se jednostavna računica:
ROAS - Return On Ad Spend (Mjerenje povrata ulaganja u oglase).
Ako želite izračunati ROAS, trebate znati iznos prihoda koji generiraju vaše kampanje i svoje troškove oglašavanja ovo je formula:
postotak ROAS-a = prihod od kampanja / troškovi oglašavanja x 100. Primjerice, ako je ROAS 4:1, tada je ono što možete potrošiti na oglašavanje paketa čarapa $5.
Standardna računica koliko uložiti u marketing je:
-
preporuka za marketinški budžet je ulagati 5% – 10% ukupnih godišnjih prodajnih prihoda
-
startupi su po definiciji poslovi od kojih se kroz njihov rast očekuje brzi povrat uloženih sredstava - samim time preporučuje im se 20 – 30% od ukupnih prodajnih prihoda ulagati u marketing
-
poduzeća pod pritiskom konkurencije ulažu čak 20 - 50% ukupnih godišnjih prihoda prodaje
-
20% marketinškog budžeta ulaže se u privlačenje novih kupaca
-
60% se ulaže u zadržavanje postojećih kupaca
-
20% je ono što trebate imati “sa strane” za nepredviđene situacije
Ako smo Vam pokazali kako je do cilja teško doći bez konkretnog plana - mnogo smo napravili. Ako ulaganje u marketing prepustite slučaju, nećete ga moći mjeriti, a kada se već potrudite i radite prema zacrtanoj strategiji lakše ćete mjeriti učinak i, po potrebi, mijenjati strategije. Nemojte čekati marketinško čudo i misliti kako se ulaganje u marketing nikako ne može vratiti - uzmite stvar u svoje ruke i kreirajte dobar plan što i kako s marketinškim budžetom.
Kliknite ovdje i odmah dogovorite besplatno savjetovanje s MojKvart specijalistom za marketing