U zadnjih par godina u Hrvatskoj je, osim wellness i medicinskog turizma, počeo rasti kongresni turizam, a time se produljila i turistička sezona.
Hrvatska je postala zanimljiva brojnim stranim i domaćim regionalnim tvrtkama za održavanje kongresa, seminara, stručnih skupova, team buildinga ili incentive putovanja.
Kongresni turizam najbolje opisuje njegova međunarodno prihvaćena skraćenica - MICE (Meetings, Incentives, Congresses and Exbitions). To je specifičan turizam, gdje je glavni motiv putovanja sudjelovanje pojedinaca na organiziranim skupovima različitih tema i karaktera.
Organizirani skupovi, kongresi, su najčešće vezani za njihova radna mjesta i branše u kojima rade. Prema tome kongresni turizam spada u vrstu poslovnih putovanja koja su često obavezna za djelatnike firme. Osim što predstavlja izvrstan način promocije određene destinacije, jer se gosti najčešće vraćaju u privatnom aranžmanu s prijateljima ili obiteljima, također pruža veću zaradu jer su posjetitelji kongresa obično značajniji potrošači.
Sama organizacija jednog kongresa nije baš jednostavna, jer posjetitelji osim predavanja izvrsnih govornika zbog kojih su se odlučili na poslovno putovanje, imaju velika očekivanja. Očekuju velike kongresne dvorane s najnovijom tehnologijom, pogodnostima poput dnevnog svjetla, profesionalnog M&E osoblja, različite gurmanske delicije i dr.
Zbog svih tih segmenata, najbolje je pronaći agenciju koja će sve to odraditi umjesto Vas od najranije faze planiranja do posljednjeg dana. Osim što će pripremiti sve potrebno za izlaganje predavača, agencije će se pobrinuti za prijevoz i smještaj te će organizirati društvena događanja za svoje sudionike. Sudionici će također na svom poslovnom putovanju imati organizirane team buildinge, izložbe, zabave, a sve će im to biti u blizini njihovog smještaja.
Najistaknutiji hrvatski gradovi gdje se održava kongresni turizam su Dubrovnik i Zagreb, zatim gradovi na području Istre. Kao što vidimo većina hrvatskih turističkih destinacija rade na produženju turističke sezone, stoga kongresni turizam ima veliku ulogu u tome. Najviše kongresa se održava u predsezoni, veljača, ožujak, travanj ili u posezoni, rujan, listopad i studeni. Budući da nam svake godine raste broj posjetitelja u kongresnom turizmu, bitno im je omogućiti da se svojim domovima vrate sretni i zadovoljni, s novim iskustvom i željom da svoju poslovnu destinaciju posjete ponovno u vlastitom aranžmanu. To jedino možemo postići s izvrsnom organizacijom agencija, koje će napraviti sve kako bi Vas rasteretile svih organizacijskih obaveza i ostavit će Vam dovoljno prostora da se posvetite Vama bitnim dijelovima konferencije.
Uz agencije važni su hoteli u kojima sudionici brojnih konferencija često borave. Kako bi se poznati stručnjaci vraćali u hrvatske gradove potrebno je pružiti im najbolju moguću uslugu.