Happy Vet specijalistička veterinarska ambulanta
Bolnička 63, 10090, Zagreb
Veterinarska ambulanta, hitne intervencije
Veterinarska ambulanta, hitne intervencije
Roditelji svojoj djeci žele pružiti najbolje obrazovanje – bila to privatna ili javna škola.
Uz sve to, možda fokus ne bi trebao biti usmjeren u koju školu idu naša djeca, počevši od jaslica ili vrtića. Možda odgovor leži u našem domu, na našem tepihu, gdje 24 sata budnim okom prati našu djecu. Naravno, govorimo o našim krznenim prijateljima.
Bill Strickland u članku u časopisu za roditelje piše o svojoj kćerci : Knjige su skoro zaboravljeno štivo među ljudima. Moja Natalie često je sklupčana na krevetu ispod deke, u tihom kutku kuće, gdje čita knjigu u društvu naše mačke. Često znam primjetiti kako joj pokazuje slike i postavlja joj pitanja. Ona je čak uvjerava u ono što čita.
Mary Renck Jalongo, dr.sc., profesor na Indiana University of Pennsylvania kaže kako odgojitelji već odavno znaju za terapiju uvođenja životinja (uglavnom pasa) u školama za djecu sa posebnim potrebama. U jednoj studiji se pokazalo kako djeca koja su bila zamoljena da čitaju naglas, manje razine stresa pokazuju čitajući životinjama nego ljudima. Uz njih su više opuštena.
Ako nam netko kaže: Vrijeme je za knjigu i učenje! To nije jako atraktivna ponuda. Čitati i učiti uz ljubimca je puno privlačnije.
Australska studija je pokazala da u učionicama gdje dolaze i životinje ili tamo žive, učenici bolje prate nastavu i manje je vandalizma u školi. Kada dolaze terapijski psi, učenici su manje bučniji i više surađuju.
U SAD su uveli programe gdje djeca mogu čitati uz pse. Pozornost pasa bez prekida i nedostatak korekcija poboljšava sposobnost čitanja kod djece.
Studije pokazuju i blisku povezanost vlasnika pasa u smislu akademskog uspjeha i boljeg poštivanja roditelja.
Više europskih studija otkrile su da pas ispoljava zaštitni učinak kod mladih koji smanjuje vjerojatnost bandi, droga i kriminala.
U proučavanju djece, 53 % se izjasnilo da lakše rade domaću zadaću ako je kućni ljubimac u blizini.
Utjecaj kućnih ljubimaca na učenje nije ograničen samo u učionici. Kućni ljubimci pomažu poticati osjećaj njegovanja i brige za druge. Dr. Gail F. Melson, PhD, i profesor emerita na odjelu ljudskog razvoja i obiteljskih studija na Sveučilištu Purdue, proučavao je utjecaj kućnih ljubimaca na učenje i njegovanje tog ponašanja: Njegovanje i briga nije kvaliteta koja se odjednom pojavi u odrasloj dobi kada nam treba. Ljudi trebaju kroz praksu naučiti biti skrbnici nekome. Dr.Melson je u istraživanju gledao utjecaj kućnih ljubimaca i kako ljubimci uče ljude da njeguju takvo ponašanje. U jednoj studiji je naveo da djeca koja dulje od tri godine i više od 10 minuta dnevno brinu o svojem ljubimcu imaju puno veće vještine o brizi za druge ljude.
Takve vještine pomažu i muškom rodu u roditeljstvu jer imati dijete nije samo ženska „stvar“. Tu dolazi i igra, čuvanje djece pa čak i igranje s lutkama. Dr Melson kaže: Djevojčice se više i dulje igraju s lutkama nego dječaci, ali kada je riječ o brizi za ljubimca, oba spola su jednako uključena.
Istraživanja jasno pokazuju da ljubimci mogu biti važni kod fakultetski obrazovane djece jer im pomažu razviti emocionalnu inteligenciju.
Možda je najbolje da se usredotočimo kako naša djeca najbolje uče nego na to u kakvu razvikanu školu idu.