Optika Ćurin
Maksimirska 26, 10 000 Zagreb
Dioptrijske i sunčane naočale, dioptrijski okviri, kontaktne leće, kompjuterska kontrola vida.
Dioptrijske i sunčane naočale, dioptrijski okviri, kontaktne leće, kompjuterska kontrola vida.
Objavljeno: 19.1.2023. 15:11
EyeDrive – specijalne naočalne leće za vozače. Optika Ćurin, Maksimirska 26, Zagreb.
Uz pomoć ekskluzivne, inovativne tehnologije, u Njemačkoj, od strane optičara najcjenjeniji proizvođač naočalnih leća, Rupp+Hubrach, izradio je novu naočalnu leću kojom se drastično smanjuje efekt zasljepljivanja pri vožnji automobilom.
Vožnja noću mnogima je neugodna. Iako moderne tehnologije automobilskih svjetala olakšavaju vožnju po noći, dobro osvjetljenje uzrokuje neke nove probleme. Vozači osjećaju da ih vozila koja im dolaze ususret zasljepljuju sve više a ne sve manje kako dokazuju pojedine studije.
To je potaknulo tvrtku Rupp+Hubrach da razvije posebne naočalne leće za vozače. Te se leće razlikuju od uobičajenih žuto ili narančasto obojanih leća na tržištu, koje, iako smanjuju efekte zasljepljivanja, mogu još više oslabiti ograničen kontrastni vid. Kako pada mrak, vid gubi na oštrini jer funkcioniraju samo određeni receptori mrežnice.
Inovativne izvedbe optimizirane su za vožnju, posebno noću a prikladne su i za nošenje tijekom cijelog dana.
Tako EyeDrive naočalne leće od Rupp+Hubracha osiguravaju odličan vid noću bez zasljepljivanja, zahvaljujući sofisticiranim nizom od osam slojeva.Slojevi nanešeni na leće nisu izvedeni folijama, nego posebnom metodom termičkog naparivanja različitih metalnih odnosno silicijskih oksida. Leća je neznatno tonirana, antirefleksni slojevi su u blago zlatnoj boji.
U vrijeme Xenon i LED svjetala, takove naočalne leće za vozače postaju nužnost.
Zašto nas mnoga takva svjetla zasljepljuju iako ne svijetle jače od halogenskih svjetala? Zbog toga što se svjetlo proizvodi na manjoj površini, izvor svjetla je gotovo točkasti, intenzivniji, te time neugodniji.
Utjecaj još imaju i različite topline svjetala – što je ona viša, to plavije izgleda boja, i više ometa. Klasična žarulja ima temperaturu boje cca 2700 Kelvina, halogena doseže 3200, Xenon 4200, najbliža dnevnom svjetlu (6500 Kelvina) je LED-tehnologija s temperaturom boje od 5500 Kelvina.