Objavljeno: 2.11.2022. 13:49
Osnovna Montessori škola barunice Dédée Vranyczany prva je Montessori škola u Republici Hrvatskoj.
Dobila je ime po barunici Dédée Vranyczany koja je 1934. godine u Zagrebu, na adresi Dolac 9 otvorila prvi Montessori vrtić.
Montessori školu 2003. godine osnovali su roditelji djece koja su pohađala Montessori vrtiće. U želji da nastave svoje obrazovanje po metodi kojom su bili zadovoljni i roditelji i djeca, okupili su se u Udruzi roditelja „Maria Montessori” i građanskom inicijativom uspjeli u osnivanju škole.
Način rada
Nastava prati nastavni plan i program za osnovnu školu propisan od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, no ostvaruje se prema Montessori metodi.
Redovni jutarnji nastavni program počinje od 8 i 30 i završava do 12 i 30, zatim slijedi ručak i odmor u vremenu od 12 i 30 do 13 i 30. Vrijeme koje slijedi koristi se za pisanje zadaće, tj. dovršavanje dnevnih obaveza (od 13 i 30 do 14 i 30).
Djeci koja rade prema prilagođenome programu i onoj koja ima poteškoća u savladavanju programa pruža se pomoć defektologa – rehabilitatora koji je tijekom dana prisutan i na nastavi. Djeca sa svojim učiteljicama sudjeluju na slobodnim aktivnostima (mala škola meteorologije, vježbe iz prirodoslovnih predmeta).
Montessori metoda podrazumijeva učenje s pomoću posebno izrađenih Montessori didaktičkih materijala za matematiku, jezik, kozmički odgoj (priroda i društvo, zemljopis, povijest, biologija, botanika, zoologija, povijest umjetnosti...) uz pripremljenoga učitelja i pripremljenu okolinu u kojoj dijete radi.
Rad je individualan, što znači da učitelj svakomu djetetu pristupa sukladno njegovu ritmu i mogućnostima. Slika koju dijete dobiva kroz konkretne materijale koji su izloženi u učionici i dostupni svakomu učeniku prema njegovoj volji, dovodi ga do apstraktnih pojmova (npr. u zemljopisu: djeca prvo slažu kontinente kao slagalicu, a potom uče što su, koliko ih je, kako se zovu, gdje su smješteni itd.).
Puko usvajanje činjenica u Montessori školi ne postoji – djeci se pomaže shvatiti korelacije pojmova te sami dolaze do zaključaka. Na taj način dijete uči bez stresa.
Pored individualnoga rada postoje mnoge grupne aktivnosti kao što su: razgovori u grupi (u krugu), tematska nastava itd.
Djeca popodne do 16 sati sudjeluju u raznim aktivnostima kao što su: ritmika za djevojčice, tae-kwon-do za dječake i djevojčice, likovne radionice (keramika, slikanje, crtanje), njemački jezik, glazbena radionica, filmska radionica, vjeronauk itd.
Za više informacija posjetite našu web stranicu.