Današnje tržište rada je izrazito dinamično, a uz malo kreativnosti i poduzetničkog duha, uspješno možete ponuditi kvalitetne usluge koje zadovoljavaju tržišne potrebe.
Dobra vijest je da Hrvatski zavod za zapošljavanje dodjeljuje poticaje za samozapošljavanje, u svrhu pokrivanja inicijalnih troškova poslovanja i rada poslovnog subjekta. Mjere traju 24 mjeseca, subvencije iznose do 130.000 kn, a iznos se određuje prema djelatnosti poslovnog subjekta.
Ako vas zanima postupak do pokretanja posla putem poticaja za samozapošljavanje, pročitajte korake u nastavku.
1. Provjera kriterija i priprema dokumentacije
Prije predaje zahtjeva za poticaje, prvo je važno provjeriti planirate li obavljati djelatnosti za koje se poticaju odobravaju, u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD 2007.). Potpora se dodjeljuje za
četiri skupine korisnika, a odnosi se na iznose
do 130.000,00 kn, 100.000,00 kn, 75.000,00 kn i 55.000,00 kn.
Nadalje, važno je zadovoljavati
kriterije za odobrenje poticaja. Kriteriji su:
-
Razrada poslovnog plana iz kojeg je vidljivo da je poslovna ideja održiva
-
Odredba fiksnog i varijabilnog iznosa za troškove
-
Podmirenje svih obveza prethodnih poslovnih aktivnosti ako je poslovni subjekt registriran prije više od 12 mjeseci
Također, nemojte zaboraviti provjeriti krajnji datum za slanje zahtjeva za poticaje. Za 2021. godinu je rok do 31.10.2021. ili do iskorištenja sredstava.
Ovaj korak je ključan za uspješnost vaše prijave. Razrada poslovnog plana mora biti izrazito stručno i temeljito napisana, kao i određenje troškova. Budući da o pisanju plana i troškova ovisi uspjeh vašeg zahtjeva, svakako razmislite o angažiranju stručnjaka. Tako ćete biti sigurni da ste dali svoj maksimum, da će posao biti kvalitetno odrađen, ali ćete i uštedjeti i vrijeme i živce.
2. Predaja zahtjeva
Za predaju zahtjeva za dobivanje poticaja potrebno je prijaviti se u HZZO aplikaciju. Fizičke osobe mogu se prijaviti putem sustava e-Građani, dok poslodavci moraju koristiti HZZ korisnički račun (isti onaj kojim se prijavljuju na Burzu rada za predaju oglasa). Kod online predaje zahtjeva možete unijeti radnu verziju zahtjeva, odnosno skicu te naposljetku spremiti i poslati finalni zahtjev na obradu.
3. Ocjenjivanje i isplata sredstava
Za uspješno ocjenjivanje zahtjeva prije svega mora biti predana potpuna dokumentacija, a troškovnik treba biti u skladu s pravilnikom o prihvatljivim troškovima. Najveći broj bodova koji se može ostvariti jest 100, dok je prag za dobivanje sredstava 65. Naravno, postoje kriteriji za ocjenjivanje zahtjeva, stoga svaki element zahtjeva ima određen maksimalni broj bodova koji se može dobiti.
Isplata sredstava je pak jednokratna, a isplaćuje se u roku od 30 dana od dana potpisa ugovora i dostave instrumenata osiguranja naplate, odnosno bjanko zadužnice.
4. Izvršavanje ugovorne obveze tijekom korištenja poticaja
Čestitamo! Uspjeli ste dobiti sredstva za samozapošljavanje. No, ne zaboravite, tijekom izvršavanja ugovorne obveze, odnosno korištenja potpore, za određene mjere trebate dopunjavati
izvorni zahtjev dokaznom dokumentacijom. Ta dokumentacija može se odnositi na predefinirani predložak koji je dostupan u
Katalogu mjera te na online obrazac koji se nalazi u aplikaciji
Moji zahtjevi.
Uz ove korake bit ćete nadomak ostvarenju svojih snova i pokretanja vlastitog poslovanja. A za svaku pomoć, pitanja oko pisanja poslovnog plana ili dobivanja poticaja za samozapošljavanje,
Stefanotis računovodstveno-knjigovodstveni servis vam stoji na raspolaganju. Iza sebe imaju napisane brojne poslovne planove i rado će i vama učiniti uslugu.