Kada govorimo o prijevozu teškog tereta nekim motornim vozilom valja imati na umu nekoliko različitih smjernica. Međutim, prilikom svakog transporta najvažnije je da ni u kom trenutku sigurnost sudionika u prometu nije ugrožena.
Kako bi teret, ali i ostali sudionici u prometu bili sigurni, vozilo se ne smije opteretiti iznad svoje nosivosti tj.
preko dopuštenog opterećenja. Također, teret koji se prevozi ne bi smio umanjivati stabilnost vozila, jednako kao ni smanjivati vozaču preglednost nad cestom. Isto tako, takav teret ne smije stvarati suvišnu buku, ne smije se rasipati po cesti, ne smije zaklanjati svjetlosne uređaje na vozilu, registarske pločice i sl.
Prilikom transporta, valja pripaziti da na prednjoj strani vozila teret na vozilu ne smije premašiti
najudaljeniju točku više od 1 metra, dok na stražnjoj strani vozila teret može premašiti najudaljeniju točku najviše za jednu šestinu svoje duljine, koja je kao kontinuirani teret oslonjena na tovarni prostor.
Osim toga, na vozilima koja prevoze teret, koji premašuje više od 1 m najudaljeniju točku na stražnjoj strani vozila, najizbočenija točka tereta mora biti označena pločom. Takva ploča trebala bi biti
dimenzije 50 x 50 cm, obojena naizmjeničnim kosim trakama reflektirajuće narančaste i bijele boje i postavljena okomito na uzdužnu os vozila.
Kako bi teret sigurno došao od polazišta do odredišta, osim samog transporta, valja imati na umu i način na koji se teret slaže pri utovaru. Prilikom utovara, vrlo je važno osigurati teret od pomicanja, prevrtanja ili pada s vozila tijekom vožnje.
Isto tako, vozač je dužan sudjelovati pri utovaru, nadzirati ga, preporučiti način slaganja i osiguranja ovisno o obliku, veličini i težini tereta.
Kako bi se spriječile potencijalne ozljede radnika tijekom utovara, odnosno istovara, potrebno je poštovati određene mjere zaštite. Neke od takvih mjera nalažu da tijekom utovara tereta većih gabarita nije dopušteno stajanje ili hodanje po teretu.
Također, ako se utovar tj. istovar obavlja noću, mjesta utovara odnosno istovara moraju imati rasvjetu koja će omogućiti nesmetano kretanje i rad.
Upravo je iz sigurnosnih razloga brzina kretanja na otvorenim utovarno-istovarnim površinama ograničena je na 10 km/sat, dok u zatvorenim skladištima iznosi
5 km/sat.
Bez obzira na sve, najvažnije je prilikom transporta nekog tereta odabrati
adekvatno vozilo. Budući da odabir transportnog vozila ovisi o vrsti tereta koji je potrebno prevesti vrlo je često potrebno koristiti autodizalice, kamione s dizalicama, podizne košare, teleskopske viličare te ostala manipulativna sredstva koja pomažu prilikom ukrcaja, transporta te iskrcaja nekog tereta.
Bilo da vam je potrebno unošenje strojeva, postavljanje labudice ili bilo koji drugi oblik transporta odabirom
Zagrebački Mamut d.o.o. ne možete pogriješiti.
Zagrebački Mamut d.o.o. specijalizirao se za prijevoz velikih strojeva, postavljanje labudica i njihovo pozicioniranje. Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu i stručnom timu, iza sebe imaju velik broj zadovoljnih klijenata te uslugu vrhunske razine. Posebnu pozornost obraćaju na vaše želje i zahtjeve kako bi u cijelosti ispunili vaša očekivanja.
Za više informacija posjetite:
www.zagrebacki-mamut.hr
Foto: Unsplash