OCIJENI

Transkreacija

Objavljeno: 9.8.2018. 11:39

Transkreacija je kreativni način prevođenja koji se najčešće koristi u marketingu i oglašavanju, s ciljem prenošenja kulturnog i emocionalnog sadržaja u ciljanu kulturu. Transkreacija je spoj prevođenja, kulturne adaptacije i kreativnosti specifične za copywriting (pisanje kreativnih reklamnih slogana i promotivnih tekstova). Postoji rastuća potreba da tvrtke svoje marketinške kampanje i reklame prilagode različitim tržištima. Kreativni marketinški sadržaji često se temelje na lokalnoj kulturi kako bi privukli potrošače.

Proces transkreacije daje prevoditelju veću kreativnu slobodu od pukog prevođenja. Prevoditelji, lingvisti i/ili marketinški stručnjaci moraju se udaljiti od izvornog teksta i stvoriti sadržaj na ciljanom jeziku koji kod potrošača uspijeva postići jednak emocionalni učinak i pri tome vjerno prenijeti željenu svrhu, ton, stil i sadržaj. Poruka će se na taj način doimati kao kvalitetno napisan izvornik, a ne kao prevedena inačica. To zahtijeva dobro poznavanje kulture (ono što odgovara u jednoj zemlji, neće nužno odgovarati u drugoj i čak može biti  uvredljivo i kontroverzno na drugom jeziku), kao i jasno razumijevanje komercijalne strategije klijenta.

Transkreacija sadržaja uključuje kulturne izmjene tekstova na način da ga ciljana publika smatra kulturno relevantnim, lingvistički točnim i može se njime povezati. Kako bi se postigao taj cilj, transkreatori moraju imati potpun kreativni sažetak na kojem se temelji kampanja, a ne samo izvorni tekst. Jedino na taj način proizvodi se potpuno nova poruka, koja je strateški ciljana na lokalno tržište.

Svakodnevno u oglašavanju možemo vidjeti primjere transkreacije, od kojih su neki uspješniji od drugih. Na primjer, osim što prilagođava i lokalizira svoje slogane za sve zemlje, McDonald’s to radi i sa svojim jelovnicima. Svaka zemlja ima svoje posebno osmišljene jelovnike prilagođene svojoj kulturi.

Kvalitetna transkreacija reklamnih slogana ključan je element poslovnog uspjeha na stranim tržištima, koji tvrtke prečesto podcjenjuju. Iako je transkreacija obično skuplja od običnog prevođenja, vrijedna je ulaganja ako želite ostati konkurentni u današnjem poslovnom svijetu. Na kraju krajeva, nitko ne želi ugroziti vrijednost svoga brenda bezličnom i nemaštovitom ili čak uvredljivom porukom.


OCIJENI