Sva roba i usluge koje se nude na tržištu imaju svoju vrijednost i kvalitetu. Uglavnom su u uzajamnoj ovisnosti: bolja kvaliteta – veća vrijednost i obrnuto. Naša je odluka koju ćemo odabrati.
Kod pružanja usluga važnu ulogu u određivanju cijene ima i činjenica što ta usluga svojom cijenom pokriva. Koji dio odgovornosti u pružanju usluge snosi pružatelj, a koji dio primatelj usluge.
O odnosu usluga, pružanja i primanja, razgovarali smo s VBD d.o.o. knjigovodstvom iz Rijeke, na temu problematike računovodstvenih usluga.
Financije i računovodstvo prisutno je u svim segmentima društva, na tim podacima se temelje sva ulaganja i planiranja u obitelji, državi i društvu uopće, a sama profesija nije dovoljno uređena. Važnost struke dokazala se naročito sada u vrijeme pandemije. Svi podaci za dobivanje subvencija od države temeljili su se na podacima računovodstva. Iako su društva bila zatvorena i u nemogućnosti obavljanja svog redovnog posla, računovodstvo je za njih analiziralo sadašnje i prošlo poslovanje da bi ostvarili subvencije države. Kako su se naplatili za te usluge?
Računovodstvene usluge imaju svoju vrijednost. Vrijednost određuje vlasnik temeljem svog iskustva i znanja. Nedopustivo je da se njome licitira, na način da se pokuša sniziti cijena „jer ima samo nekoliko papira za obraditi“.
Nedostatak računovodstvene profesije je činjenica da računovodstveni djelatnici
nemaju svoju komoru kojom bi sama profesija i cijena usluge bila zaštićena. U kojem smislu zaštićena? U smislu da se odrede kategorije računovodstvenih djelatnika i cijene pojedinih usluga, kao što to imaju uređeno, primjerice, revizori, porezni savjetnici, javni bilježnici ili odvjetnici. Zna se tko može obavljati pojedini posao i po kojoj cijeni (bez licitiranja) te bi to trebalo biti bolje uređeno.
VBD d.o.o. računovodstvo pruža usluge vođenja poslovnih knjiga trgovačkim društvima, obrtnicima i neprofitnim organizacijama, a po dogovoru preuzimaju i administrativne poslove. Imaju konzultacije oko otvaranja obrta ili poduzeća za domaće i strane državljane te se kontinuirano educiraju u svom području, kako bi popratili sve promjene i dinamike poslovanja i omogućili najbolju računovodstvenu uslugu.
Foto: Freepik